ЮЗУ-А2-Наделина-Ивова

ЮЗУ-А2-Наделина-Ивова

Прочетете текста и направете задачите към него (1–4).

2. Извадете от текста всички глаголи в бъдеще време.

ще представя         

3. Извадете от текста всички глаголни форми в сегашно време.

oбажда се 

5. Попълнете с подходящата форма на глагола СЪМ за сегашно, минало или бъдеще време.

Тази сутрин много притеснен за изложбата. След разговора с професор Тихомиров вече добре. Утре пред кабинета му в 9 часа. Картината у мен и в папка. В 9
часа професорът вече в кабинета си може би. Картината ми хубава, но малко
разтревожен. Това първото ми участие в изложба. Тя след два дни. Професорът и
асистентите организаторите на изложбата. Това чудесно, защото през цялото време
те наоколо. Така ние, студентите, по-спокойни тогава. Ако гостите на изложбата очаровани от картината ми, аз много щастлив.

6. Работете по модела

Модел: Срещам (преподавател) и (той) поздравявам → Срещам преподавателя и го
поздравявам.

Срещам (учителка) и (тя) поздравявам.
Срещам (лекари) и (те) поздравявам.
Срещам (момичето) и (то) поздравявам.
Срещам (художник) и (той) поздравявам.

7. Работете по модела

Модел: Срещам теб, Никола, и (ти) поздравявам. → Срещам те и те поздравявам.

Срещам Ева и тя (аз) поздравява.
Срещат Антон и теб и (вие) поздравяват.
Среща семейство Риле и той (те) поздравява.
Срещаме директорите и те (ние) поздравяват.

8. Работете по модела.

Модел: Говоря на Сара. → Говоря на нея. → Говоря и.

Разказвам на теб и професора. →
Говори на мен и Сара. →
Разказвам на Йохан и Матилда Риле. →
Говоря на съквартиранта си. →
Разказва и аз слушам. →
Говоря ти, Мишел. →

9. Попълнете с подходящ глагол от таблицата, като го употребите в съответните лице и число.

А. Аз семейството на Надя на вечеря.
Б. Професорът с Ноа по телефона.
В. Асистентите на студентите.
Г. Ние винаги ръжен хляб.
Д. Ти приказки много увлекателно.
Е. Ноа картината в голяма папка.
Ж. Професорът съвет на Ноа.
З. Студентът картината си на изложбата.
И. Вие ли често на кино?

10. Попълнете липсващите места в таблицата.

А)
поканя - каня
- давам
купя -
дойда -
- помагам
покажа -

Б)
- слагам
разкажа -
- отивам
тръгна -
- обаждам се
продам -

11. Изберете подходящата глаголна форма.

Следващия месец често (ще мина / ще минавам) край дома на Сара.
След малко той (ще мине/ ще минава) край къщата ни.
Утре тя (ще закъснее/ ще закъснява) за вечеря.
В бъдеще ние всеки ден (ще закъснеем/ ще закъсняваме) за закуска.
Винаги (ще купите/ ще купувате) здравословна храна за децата.
Днес вие (ще купите/ ще купувате) десерт от гръцкия магазин.
Вдругиден Петрови (ще покажат/ ще показват) новия апартамент.
Рядко (ще покажат/ ще показват) на децата си семейните снимки.
Често (ще четете/ ще прочетете) служебни имейли.
По-късно днес (ще четете/ ще прочетете) инструкциите на учениците.

12. Работете по модела.

Модел:
–Тихомиров ще дойде ли утре в 9 часа?
– Няма да дойде!
– Няма ли да дойде?

 

А) – Ние ще ходим ли на ресторант?


– Асистентите ще помагат ли на изложбата?


– Сара, вие с Ноа ще разкажете ли за
картините?


– Петрови ще обядват ли с нас?

 

 

Б) – Ти ще представиш ли картината?


– Баща ти ще купи ли нов автомобил?


– Ноа, аз и ти ще тръгнем ли заедно за
галерията?


– Аз ще нося ли роклята ти на химическо?

Попълнете празното място в изреченията с един от предложените отговори (13 - 16).

13. Надя _________ мароканската кухня.

14. Надя __________________ марокански ястия много добре.

15. Днес съквартирантката на Надя __________ в библиотеката. Има друга работа.

16. Надя закъснява за лекции, __________________ такси до университета.

17. Надя, ти си болна и __________________ на пиано бар довечера.

18. В свободното си време Надя ________ снимки сред природата. Това е хобито ѝ.

МАКСИМАЛЕН СБОР ТОЧКИ ОТ ВСИЧКИ ЗАДАЧИ: 300

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux